Ik heb beloofd om elke maand een blog te schrijven, hierbij alweer mijn tweede blog die ik schrijf tijdens een heerlijk relaxt moment op mijn vakantiebestemming.

Vanaf september 2018 zijn er veel veranderingen geweest en heb ik veel nieuwe ervaringen opgedaan. Bij de start van VA Office had ik een ideaal plaatje dat naast mijn ideale klant (optiekondernemers) ik ook graag kennis en ervaring wil opdoen in andere branches. Bijna iedereen met wie ik dit besprak zei nee Simone doe dat niet jouw netwerk is de optiebranche daar ben je goed in en waarom wil je ervaring opdoen in andere branches.  Even ergens anders snuffelen kan toch geen kwaad? Wij zijn nu 10 maanden verder een eerlijk gezegd ben ik nog niet actief geweest naar het zoeken van klanten buiten de optiek. Ik heb een aantal projecten gedaan voor ondernemers buiten de optiek maar nog te weinig om een goed beeld te krijgen van de verschillende branches.

Doel voor tweede helft van 2019 is dus een klant buiten de optiebranche of toch niet?

Optiek ondernemers

14 jaar ervaring met optiek ondernemers dan denk je dat er geen verrassingen meer zijn in de optiekbranche, helaas Simone dus wel ;-).

Optiek ondernemers wat zijn jullie toch lekker eigenwijs. Wat ik vaak hoor, ja maar dat kan ik zelf wel of vroeger was dat ook niet en nog een veel gehoorde opmerking het gaat zo toch goed Simone?  Daar tegenover staat dat jullie enorm goed zijn in jullie vakgebied, modebewust, kritisch en echt alleskunners. Want de optiekbranche is enorm divers en als ondernemer moet je zoveel skills bezitten, commercieel, technisch, modieus, financieel maar ook sociaal en ga zo maar door. Dit is dan ook vaak de valkuil, omdat de gemiddelde optiekondernemer moeilijk werkzaamheden wil of kan afstaan. Er zijn vaak mooie ideeën in overvloed alleen tijd en soms ook de kennis ontbreekt waardoor het idee niet tot uitvoering komt.

Ik hoop dat ik jullie met deze blog en tips inspireer om kritisch te kijken naar jullie eigen onderneming.

  • Maak een duidelijk overzicht van werkzaamheden
  • Maak een prioriteitenlijst
  • Geef medewerkers gerichte taken en verantwoordelijkheden
  • Plan vooraf je social media post
  • Maak minimaal een halfjaar vooruit een marketingplan
  • Zorg dat je administratie goed op orde is
  • Werkzaamheden waar je geen energie van krijgt besteed die uit aan een expert

Zie je nog steeds door de bomen het bos niet ? Neem dan contact op en wie weet kunnen wij iets voor elkaar betekenen in de toekomst.

Leuk ik kijk ernaar uit!

 

2 reacties

  1. Yolanda op 20 juli 2019 om 10:34

    Weer mooi geschreven Simone 😀👍🏻

    • admin op 20 juli 2019 om 13:26

      Bedankt Yolanda!

Laat een reactie achter